Docházkový systém prémium

Docházkové systémy / docházkový systém

Docházkový systém jednoznačně identifikuje zaměstnance pomocí karty, čipu, popřípadě biometrických údajů. Docházkový terminál zaznamenává jednotlivé průchody a vlastní uživatelský software je zpracuje a upraví. Konečné výsledky je pak možno přímo importovat do mzdového programu.

Proč zavést docházkový systém?

Zavedení docházkového systému umožní nahradit docházkové sešity a knihy docházky. Elektronická docházka slouží k automatickému snímání a evidenci příchodů, odchodů zaměstnanců, přerušení pracovní doby s následným informačním výstupem pro další využití.

Docházkový systém je možné kdykoli pohodlně rozšířit i o přístupový systém. Docházkový terminál umí ovládat až 16 dveří. Je možné ale přidat i další dveře s využitím řídících jednotek, které budou řídit další vstupy, dle Vašich potřeb. To vše pak můžete pohodlně ovládat v jednom software (Docházka M.S.O)

Přístupové čtečky – zámky
Standardní přístupové čtečky, které zeleně a červeně podsvíceným symbolem zámečku označují otevření nebo uzamčení dveří. Dále je na čtečkách barevná tečka, sloužící pro signalizaci načtení karty, jestli je čtečka on-line, apod.

Uživatelský software pro evidenci docházky

Součástí docházkového systému je program Docházka M.S.O. pro Windows, který v evidenci docházky umožňuje:

  • Volitelné zaokrouhlení komentářů se zadanou přesností (5, 10, 15, 30, 60 minut), přičemž zaokrouhlení lze nastavit odlišně pro příchod i odchod.
  • Volitelné zaokrouhlení docházkových kont stejně jako komentářů s možností zaokrouhlit denní součet a každý záznam zvlášť.
  • Nastavení přídavného časového limitu pro příchod na vzdálené pracoviště, převlečení, přípravu pracoviště apod. Limit může být jiný pro příchod i pro odchod, může být nastaven na jednotlivce i na celé skupiny.
  • Víceúrovňový systém přístupových práv v síťové i lokální verzi, lze zakázat nebo povolit přístup k údajům vybraného organizačního útvaru a definovat práva pro prohlížení, úpravu atd., možnost nastavení editace i pro jednotlivá konta.
  • Okamžitý přehled přítomnosti, jednoduchou volbou lze zjistit, zda je vybraná osoba právě přítomná nebo seznam a počet právě přítomných osob vybraného útvaru.
  • Zpětný přehled přítomnosti – zjištění kdo a kdy byl přítomen.
  • Sledování průchodů vybraným terminálem – okamžité zobrazování osob, které prošly zadaným terminálem, možnost filtrace dle data, času a počtu průchodů
  • Hlídání průchodu vybrané osoby – v okamžiku jejího průchodu se zobrazí hlášení, přehraje se zvukový signál.
  • Automatický záznam přestávek (v pevně stanovené době – např. 11:00-11:30 nebo v závislosti na odpracované době – např. po odpracování 4,5 hodiny).
  • Možnost ručního označování přestávek na terminálu.
  • Monitorování ručně provedených změn a oprav, možnost návratu k původním údajům před změnami, přehled kdo a kdy s programem pracoval a jaké operace prováděl.
  • Možnost definování vlastních rozvrhů pracovní doby (směny, nepřetržitý provoz, pružná pracovní doba, pevná pracovní doba, apod.). U pravidelně se opakujících rozvrhů lze nastavit periodu opakování, není tedy nutné rozvrh definovat na celé období.
  • Systém tzv. alternativních směn – pro každý den rozvrhu lze nadefinovat jednu hlavní a až tři alternativní směny. Podle času docházky osoby program rozhodne, na kterou směnu osoba nastoupila.
  • Až čtyř úrovňové členění struktury firmy (podnik, divize, středisko, skupina). Pro každou úroveň struktury je možné zadat individuální nastavení – přídavný časový limit, sledování bilance, standardní model pracovní doby.
  • Definice operací přerušení pracovní doby.
  • Definice docházkových kont včetně nastavení způsobu zaokrouhlení, časového omezení.
  • Automatické ukončování neúplných záznamů (např. odchod k lékaři, na služební cestu bez návratu) s možností automatického dopočtu, dle nastavení (tři časy příchodů, tři časy odchodů, u odchodu možnost dopočtu do úvazku)
  • Automatické generování celodenních záznamů (pracovní neschopnost, vícedenní služební cesta atd.).
  • Individuální definice svátků a výjimečných dnů, u svátku/výjimečného dne lze nastavit, pro který organizační útvar nebo kategorii osob platí. Rovněž je možné určit, které svátky/výjimečné dny se pravidelně opakují každý rok, odpadá tedy nutnost definovat pevné svátky pro každý rok zvlášť, možnost importu svátků na celý rok.
  • Přenos přesčasů (kladné bilance) do následujícího měsíce s možností nastavení maximálního limitu přenášených hodin. Určení doby platnosti přenášených hodin, vyčíslení „propadnutých“ hodin.
  • Automatický výpočet příplatků za práci v noci, v sobotu a neděli, během svátku apod.
  • Rozlišování typů směn – ranní, odpolední, noční, mimořádná a jiná, speciální (9 druhů směn). Automatické výpočty je možné definovat ve vztahu k určité kategorii osob.
  • Schvalování a podepisování údajů oprávněnou osobou před jejich exportem do mezd.
  • Export údajů do mzdového programu s možností definice formátu a struktury dat.
  • Export libovolných dat ze systému do formátu pdf, doc, xls, xml, opt.
  • Import dat z Active directory, ze schránky a z textu.
  • Možnost provozovat docházku přes internetový prohlížeč – sada PHP skriptů pro www servery.
  • Modul vrátnice – možnost evidence návštěv.
  • Modul vozidla pro správu a evidenci údajů o firemních vozidlech.
  • Personální modul – možnost vedení personální agendy jednotlivce.
  • Telefonní seznam.

Serverová náročnost: Docházka

  • Minimální nároky jsou Windows 10, 8 GB RAM, 2 jádrový procesor (jedno jakého výrobce), a 40 GB volného místa na HD.
  • Počítač musí běžet 24hodin denně.
  • Konfigurace PC pro server se může značně lišit podle množství zpracovávaných dat v docházkovém systému, počtu současně připojených klientů, typu dat.
  • Serverové Windows nejsou nutné, MSSQL je potřeba, ale stačí express
  • Webový server Apache s podporou PHP
Přejít nahoru